A Mazda rendelkezik saját villanyautó-alappal is, amit az MX-30-as létezése bizonyít, de a kínai piacon – egyelőre – nem tervezik ennek a szabadidő-kupénak a forgalmazását, helyette az arrafelé benzinmotorral kínált CX-30-as szabadidő-autót alakítják át villanymotorossá. Mindezt ráadásul nem a japán fejlesztőközpontban csinálják, hanem a helyi partner Changan mérnökei.
A padló alá építik be a Changan New Energy által gyártott akkumulátor-csomagot, a hasmagasság megőrzése miatt így feljebb kerül a karosszéria, a különbséget pedig elképesztően vastag műanyag betétekkel próbálják inkább kevesebb, mint több sikerrel kompenzálni. Az akkumulátor kapacitása még nem ismert, az első kerekeket hajtó villanymotorról annyit tudni, hogy 218 lóerő a csúcsteljesítménye. A Sanghaji Autószalonon volt a hivatalos leleplezés, a Mazda C-30 EV sorozatgyártása még az idén megindul, pontosabb részletek később lesznek a furcsa japán-kínai szerzetről.