A spanyol-francia Aymeric Chertier két éve dolgozik a Škoda belső térrel foglalkozó formatervező részlegénél, és rá hárult a feladat, hogy újragondolja a 130 RS versenyautót, hogyan nézne ki a mai technológiával megalkotott kupé. Csak a gyári gyűjteményből ismeri az autót, így az ragadta meg, hogy kifejezetten sportkocsinak tervezték a gépet, és ez látszik minden porcikáján. Igyekezett megőrizni a karosszéria jellegzetes vonalvezetését, de a modern WRC-raliautókról ismerős részletekről se feledkezett meg, és látványos lett a LED-es világítás.

Az utastér meghatározó része a jól látható, a karosszériaváz részét képező aszimmetrikus bukókeret, amelynek a stílusában készült a váltókonzol. A műszerfal a legújabb divatnak megfelelően három, közös fedél alá rejtett kijelzőt jelent, az információk megjelenítése nem a szokásos: a kormány mögött a fordulatszám és a sebesség, középen a kiegészítő menetinformációk (hűtőfolyadék-hőmérséklet, navigáció, stb.) jelennek meg.

Škoda 130 RS, a kelet Porschéja
A 110 R Coupéból készítették a Škoda egyik legsikeresebb raliautóját, amelynek karosszériáját bukókerettel merevítették ki, az 1298 köbcentis motorja 140 lóerőt tudott. Nem csak kategóriájában, de összetett értékelésekben is előkelő helyeken végzett, az 1977-es Monte-Carlo Ralin megnyerte a kategóriáját, míg az 1981-es szezonban a túraautó-EB-n győzedelmeskedett. 1975-80 között mintegy kétszáz darab példányt gyártottak.