Már alaphelyzetben is igen sok érzékelő figyeli az Audi RS7-es környezetét, ultrahangos szenzorok, orrkamera, infrakamera, és radar is van a fedélzeten. Az RS7 Piloted Driving Concept ezen felül kapott még 2-2 darab 3D-s képet adó kamerát előre és hátra, illetve egy különösen pontos GPS-érzékelőt, a jeleket feldolgozó számítógép jelen állás szerint még megtölti a csomagtartót.
Az autóba egyébként nem programozzák be a versenypályát, azt saját maga tanulja meg, mintegy 10 körre van szüksége ahhoz, hogy pontosan feltérképezze a környezetét, ezt követően bármennyiszer meg tudja ismételni a gyors kört – a hockenheimi hátsó egyenesben egészen 220 km/órás tempóig gyorsult fel az RS7-es. Nagyon azonban nem lehet szabadjára engedni a prototípust, mivel az egyelőre nem képes alkalmazkodni a változó időjárási körülményekhez, jelenleg még a mérnököknek manuálisan kell visszavenni a tempót, ha vizes a pálya.
Az Audi mérnökei szerint egyébként pár évtizeden nem várható, hogy hasonló tempóra képes önvezető autók jelennek meg az utakon, a technológia pár év múlva debütál majd, mint dugó-segéd. Az Audi RS7 Piloted Driving Hockenheimringen elkövetett gyors körét az alábbi videón 14:20-tól láthatják.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!