Kínában azt a stratégiát követi a Volkswagen, hogy Passat néven az észak-amerikai piacra kifejlesztett modellt gyártja a SAIC-VW vegyesvállalat, az európai konstrukciót (nyújtott tengelytávolsággal) Magotan néven a FAW-VW vegyesvállalat gyártja. Az épp most zajló B9-re való generációváltásnál várhatóan egyesül a két típus, hiszen az észak-amerikai modell és az európai lépcsős hátú változat utód nélkül megszűnt; az új lépcsős hátú modellt csak Kínában fogják gyártani.
Most a Volkswagen Magotan, tehát a FAW-VW által gyártott modellt ismerhetjük meg a kínai védjegy-adatbázis jóvoltából. A karosszéria hossza 4990 mm, tengelytávolsága 1871 mm – ez 73 illetve 30 mm-rel nagyobb érték, mint az európai Passat kombin esetén –, ez az autó is az MQB Evo műszaki alapot használja. Kínában még nem erőltetik annyira az elektrifikációt, mint Európában, így a piaci bevezetésnél csak 2,0 literes turbómotorral (220 LE) kínálják az autót, plug-in hibrid hajtás csak később lesz. Egyvalamiben azonban beelőz a távol-keleti modell, hiszen a kémfotó tanúsága szerint arrafelé az anyósülés előtti monitor is elérhető lesz a VW nagyautójához.