Hivatalosan csak kedden leplezik le az új Seat Toledót, testvérmodelljével, a koda Rapid-dal egyetemben, ebből azonban nem lesz semmi. Utóbbiról készültek már álcázás nélküli kémfotók, előbbiről meg idő előtt napvilágot láttak a legfontosabb információk és maguk a sajtófotók is.
A spanyol autó sokkal jobban hű maradt a tanulmány változatához, mint a cseh, amire azért erősen hasonlít. Hiába az egyedi megjelenés az A oszlop előtt és a hátfalon, oldalról nézve nagyon is látszik a közös származás. Ez annyiból nem zavarja a konszern stratégáit, hogy a Rapiddal inkább Európát akarják meghódítani, míg a Toledóval a spanyolok legújabb piacán, Kínában akarnak sikeresek lenni, ezért nem fognak azon bánkódni, ha mifelénk inkább a cseh megfelelőt vásárolják.
Méretben és teljesítményben ott kezd az új Toledo, ahol az első generáció 1991. májusában, csak épp a forma lett aktuálisabb, és az erőforrások lökettérfogata csökkent. A csomagtér fél köbméteres, hatalmas hátsó ajtón át lehet hozzáférni, a 75 lóerőt már nem 1,6 literből, hanem 1,2-ből hozzák ki, és a dízel is kisebb lett 0,3 literrel.
A motorkínálat kezdetben kéttagú, 1 benzines és 1 dízel van, összesen ötféle teljesítménnyel. A forgalmazás megindulásakor, 2012 végén az 1.2 TSI benzines turbómotor 75, 85 és 105 lóerős teljesítménnyel lesz választható, míg az 1.6 TDI 90 lóerővel jelenti az egyedüli dízelt. De nem kell sokat várni a 105 lóerős 1.6 TDI-re, hiszen az 2013 első negyedévében már elérhető lesz. A nagyobb teljesítményű erőforrásokhoz hétfokozatú, dupla kuplungos váltó is kérhető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!