Holnap, európai idő szerint délelőtt 9 órakor jár le a Sanghaji Autószalonon debütáló Mercedes GLA tanulmány embargója, de ahogy az manapság már lenni szokott, idő előtt napvilágot látott az újdonság. Még mielőtt valaki a kínaiakat hibáztatná, érdemes megjegyezni: Angliában, nyomtatásban…
A Mercedes formatervezői képesek voltak annyira elszakadni az A és CLA-osztály formavilágától, hogy az új szabadidő-autónak látszó jármű egyedi megjelenésű legyen, közben azért felfedezhetőek a közös részletek.
A nagyobb hasmagasság és kerekek mellett itt nem egyeduralkodó a kocsi orrán a hűtőrács, alatta sikerült elhelyezni a műfajnál elengedhetetlen szürke betétet, nagy légbeömlővel együtt. A hátsó résznél meg úgy csavartak a formán, hogy a C és D alakú lámpákba nem krómozott csík, hanem a fényezett karosszéria „folyik bele”.
Az utastérben nagy vonalakban felfedezhetjük a Mercedes kompakt-autó műszerfalát, de igyekeztek megvadítani a részleteket, túlzásba vinni a bőrkárpitot. Olyan finomságok is vannak, mint a légbeömlők változó megvilágítása – 22 foknál fehér a fény, ez alatt kék, e fölött piros. A szériaváltozathoz ebből természetesen rengeteget visszavesznek, de hogy a szabadidő-autós hangulat megmaradjon, az A- B- és CLA-osztálytól eltérően itt lesznek majd polírozott fém betétek a műszerfalon.
A Mercedes GLA tanulmány műszaki tartalma jelen pillanatban még nem ismert, de nagyot nem tévedünk, ha a 2,0 literes turbómotort és a 4Matic összkerékhajtást említjük ezen a ponton. A leghamarabb az év végén, de inkább 2014 elején elérhető sorozatgyártású változatnál dízelmotorok (várhatóan 1,8 litertől fölfelé) és elsőkerékhajtás is választható lesz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!