1972-ben a Mercedes-Benz egyik legnagyobb tulajdonosa, a részvények 18 %-a felett rendelkező Mohammad Reza Pahlavi iráni uralkodó kérte egy terepjáró kifejlesztését, amellyel határőrizeti feladatokat láttak volna el alapvetően, de saját célra vadászautóként is szerepet kapott volna. 1975-ben határozták el a sorozatgyártást Grazban, a fejlesztésben partner Steyr-Daimler-Puch cégnél, ahol 1979-ben indult a szalag.
Hivatalosan csak egy alapos modellfrissítést kap a január 15-én bemutatkozó Mercedes-Benz G-osztály, nemhivatalosan bizony generációváltásról van szó. Pontos számadatokkal még nem rendelkezünk, de azt tudjuk, hogy nagyobb lesz a jelenleginél az autó, a szélesség jelentősen, a hossz kismértékben bővül, így elöl-hátul sokkal tágasabb lesz a jelenleginél.
Egyébként az idő előtt az internetre felkerült képek tanúsága szerint kétszer-háromszor is oda kell majd nézni ahhoz, hogy az ember észrevegye a változást, hiszen minden karakteres részletet, még a sárvédők tetejére biggyesztett irányjelzőket is megtartották. Azonban a figyelmes szemlélő olyan apróságokat szúrhat ki, hogy az oldalsó krómcsík már nem gumibetéten, hanem a fémlemez domborításán kerül elhelyezésre, a D oszlop nem sarkos, hanem lekerekített és személyautósabb a külső tükör is.
Hivatalosan még titkolja a külsőt a gyár, a belsővel azonban már korábban eldicsekedett, így a pontos műszaki adatok ismerete nélkül is egész jó képet alkothatunk az újdonságról. Nagyot nem tévedünk, ha soros hathengeres benzin- és dízel, illetve V8 és V12-es benzinmotorokat előlegezünk meg a frissített/teljes egészében újonnan kifejlesztett G-osztálynak. Elöl független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használnak, hátul marad a merevtengely, a hangolást az AMG mérnökei végezték. Természetesen három zárható differenciálmű – alaphelyzetben a 40/60 %-os a nyomatékelosztás a tengelyek között – és terepfokozat is van a fedélzeten szériában, minden erőforráshoz 9 fokozatú automatikus váltó csatlakozik.