Hosszas fejlesztőmunkát és legalább ilyen hosszú, álcázott autókat mutató kampány után a Land Rover szeptember 10-én végre leleplezi az új Defender típusát, addig is itt vannak az első sajtófotók és információk egy idő előtt napvilágot látott újságcikknek köszönhetően. A képek felbontása nem a legjobb, de hát nem sok titkolnivaló maradt azt követően, hogy álca nélkül is lefényképezték már a típust. A legnagyobb újdonság, hogy lesz rövid középkonzolos változat, amelynél egy kihajtható harmadik ülés található az első sorban középen, a terepjárókivitel slauggal mosható belsővel érkezik.
Az új fejlesztésű, hosszmotoros D7x építőkészletet használó autónál az eredeti munkagép volt a mérce, amelyet a mérnökök ígérete szerint elértek, így lett 900 kg a típus terhelhetősége, a tetőre 300 kg-ot lehet pakolni, és akár 3720 kg-ot vontathat az új Defender; utóbbi érték valószínűleg a körben légrugós változat sajtája, a csavarrugós modell ennél szerényebb terhet húzhat. A 110-es modell raktere a hátsó üléssor(ok) ledöntését követően 2380 literes, Itt debütál a PiviPro fejegység, amely a megszokott online- és offline szolgáltatásokon kívül távoli online frissítéseket is kínál. Minden idők legtöbb egyedi extrával felszerelhető autójának ígéri az új Defendert a Land Rover, amelyhez olyan gyári kiegészítők lesznek választhatóak, mint a tetősátor, csörlő, oldalsó külső tárolódobozok… A forgalmazás 2020 elején indul a 110-es modellel (P400, 3,0 literes soros hathengeres benzines 400 LE/550 Nm és D240, 2,0 literes négyhengeres turbódízel 240 LE/430 Nm), a 90-es pár hónappal később csatlakozik hozzá, a rövid karosszériával együtt bővül majd a választható hajtások sora.