Nem nagyon titkolja a BMW a forradalminak ígért i8-as hibrid sportkocsiját, de a sorozatgyártású változat bemutatásával azért meg akarta várni a Frankfurti Autószalont. Ez nem következett be, hiszen két fénykép idő előtt napvilágot látott a végleges autóról.
Nyoma sincs már a tanulmányon látott, teljesen átlátszó felfelé nyíló ajtóknak, és a tanulmányok látványos LED világításának, de azért még így is igen sportos a megjelenés. Ahogy az i3-as, úgy az i8-as is alvázas felépítésű, a technika jelentős részét egy alumínium keretre szerelik. Az 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotor 231 lóerős és a hátsó kerekeket hajtja, a 131 lóerős elektromotor az elsőket. A rendszerteljesítmény 362 lóerő, a rendszernyomaték 570 Nm.
A lítium-ion akkumulátorokban tárolt energiával legfeljebb 35 km-re jut el az autó, a teljes hatótávolság 500 kilométer körül van. A 100 km/órás sebességet kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt éri el a BMW i8-as, amely legfeljebb 250 km/órás tempóval száguldhat. A konnektorról tölthető hibrid hajtás másik áldásos hatása a szabványos mérési ciklus kijátszása, amely alapján mindössze 2,5 l/100 km a fogyasztás – a gyakorlatban ennél magasabb értékekre kell számítani, főleg, ha a kedves ügyfél sportkocsi módjára használja a BMW i8-ast.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!