Ahogy az manapság már lenni szokott, a hivatalos embargó lejárta előtt jó fél nappal kikerült az internetre az Audi TT harmadik generációja, így mi is meg tudjuk mutatni az autót az érdeklődőknek. Ráadásul rögtön a TTS – kezdeti – csúcsmodellt.
A forma csak evolúciója az előző generációnak, miközben a lemezek alatt szó szerint mindent kicseréltek, hiszen immár az MQB építőkészlet előnyeit élvezi az autó. Pontos számokkal még nem szolgálhatunk, de némi tömegcsökkenés mindenképpen lesz, ha más miatt nem is, akkor az immár alumínium-blokkos erőforrások miatt. Persze az alapváltozatnál mérhető eltérés lesz a legnagyobb, hiszen a hírek szerint ezt már az 1,4 literes TSI (150 LE) hajtja majd.
E mellett az 1,8 és 2,0 literes TSI lesz jelen a benzinesek frontján, a dízeleket pedig a 2,0 literes TDI mozgatja majd. A képen látható TTS modellnél várhatóan átlépik a 300 lóerős teljesítményhatárt, ezen kívül még mechanikus önzáró differenciálműnek is örülhet majd a sofőr, illetve ha a quattro összkerékhajtásra szavaz, akkor meg az ötödik generációs Haldex központi differenciálmű segítségének. A belső térrel kapcsolatban nagy újdonságot nem látunk, hiszen már korábban elárulta az Audi a virtuális műszerfal csínját-bínját.
Ma este várhatóan csak az Audi TT és TTS kupékat ismerhetjük majd meg, a Roadster bemutatkozása a pár hét múlva megrendezésre kerülő New Yorki Autószalonon esélyes. Az, hogy a háromajtós kombi karosszéria, amit a tanulmány is viselt, megvalósul-e, illetve hogy megtartja-e az öthengeres turbómotort az RS változat, egyhamar nem fog kiderülni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!