Persze minden autó karosszériaelemeit le lehet cserélni, de az esetek túlnyomó többségében ez részben roncsolással és az azt követő helyreállítással jár. Ehhez képest az új Daihatsu Copen-nél minden külső karosszériaelem csavarozással vagy egyéb oldható kötéssel van a vázhoz rögzítve, ami azt jelenti, hogy később szabadon változtatható a megjelenés.
A jármű alapján a D-Frame-nek nevezett karosszéria-merevítést alkalmazzák, amely lényegében a normál miniautó padlólemez alulról történő megerősítését jelenti. A megjelenés nem sokat változott az eredeti tanulmányokhoz képest, azon belül is a leghétköznapibb sorozatgyártásba, épp csak a ködfényszóró környékén látunk kevesebb krómot és kevésbé cicomás formát. Persze ez alig pár kézmozdulattal megváltoztatható, könnyen lehet belőle például Toyota mini-roadster csinálni, amit akár Európában is forgalmazhatnak majd.
És ez nem is annyira elszállt ötlet, hiszen az első Daihatsu Copen annyira népszerű volt mifelénk, hogy azt még jobbkormányos kivitelben, 0,66 literes turbómotorral elkezdték forgalmazni, és később csináltak belőle balkormányos változatot 1,3 literes négyhengeressel kifejezetten Európának. Egyelőre semmi ilyesmiről nincs szó, csak a Japán piac számára készül a Copen roadster második generációja, a kei-kategóriának megfelelő dimenziókkal (3,4 méteres hossz) és motorral (0,66 literes, 64 lóerős turbó). A vásárló 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltó (4,5 l/100 km) vagy fokozatmentes automata (4 l/100 km) közül választhat, a kétrészes nyitható tető minden esetben ott van a fedélzeten.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!