Még 1993-ban határozta el a Toyota, hogy megépíti a 21. század autóját, a hivatalosan G21 névre hallgató tervnek az volt a célja, hogy egy hagyományos autóhoz képest másfélszer jobb fogyasztású autót készítsenek a mérnökök. Az első kézzelfogható eredmény az 1995-ös Tokiói Autószalonon bemutatott Prius tanulmány volt.
A benzin-elektromos hibrid hajtás különlegessége az volt, hogy kondenzátort használtak energiatárolásra, egyébként 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses benzinest, motorleállítót használtak, a mérések szerint 3,33 l/100 km volt a szabványos átlag a japán mérési ciklus szerint.
Két évvel később debütált a világ első, nagysorozatban gyártott hibrid autója, amelynél már hagyományos, tehát szívócső-befecskendezéses benzinest és akkumulátort használtak, a japán mérési ciklus alapján 3,6 l/100 km volt a fogyasztás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!