Újabb húsz éves évfordulót ünnepel a Volvo, tavaly a C70-es kupé jubileumának örültek, most meg annak, hogy húsz évvel ezelőtt dobták piacra első összkerékhajtású autójukat, a 850-est. Ehhez képest már 1953-ban megjelent a katonaság számára kifejlesztett terepjáró, a TP21-es, amelynek volt civilek számára is megvásárolható, azaz egyszerű személyautó változata is P2104 néven – ezeket az autókat Sugga becenéven emlegetik.
Aztán ezt a terepjárót a haszonjárműves megjelenésű, elsőként L3314-es kódnéven futó, nemhivatalosan Laplander névre hallgató terepjáróval váltották le 1959-ben. Az évek során ez is fejlődött, a hivatalos név is folyamatosan változott, de ennek is volt civil változata, amelyet 1976 és 1980 között a Csepel Autógyárban is összeszereltek. Nálunk a C202-es kódnevű változat készült, ami a katonai változattól annyiban tért el, hogy kisebb merevtengelyeket kap, és nincs differenciálzárja sem.
Szóval épp csak felfér a dobogóra a Volvo összkerékhajtású járművei között az összkerékhajtású 850-es, ezek után pedig igazán ne nagyon problémázzunk, hogy a húsz év is már „betöltött” 20, hiszen 1996 novemberében debütált az összkerékhajtású 850-es kombi, amelyet 1997 első felében már le is váltott az utód, az alaposan felfrissített S70/V70, ahol már a lépcsős hátú karosszériával is elérhető volt az összkerékhajtás. Manapság a Volvo kínálatán belül 40 százalék az összkeérkhajtású autók részaránya, és a hagyományos mellett virtuális összkerékhajtást is kínálnak a T8-as modellekben, ahol elöl a benzinmotor, hátul pedig villanymotor hajtja a kerekeket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!