Az új alapnak köszönhetően a tengelytávolság 75, a teljes hossz 200, a szélesség 30 mm-rel növekedett a Countryman esetén, így az újra nagyobb a Clubman típusnál, sőt, a valaha volt legnagyobb sorozatgyártású Miniről beszélhetünk. A formában igyekeztek új egyenes vonalakkal feldobni a megjelenést, bent a megszokott látvány fogadja az ember.
Jelentősen bővült az utasok rendelkezésére álló tér, a csomagtér alaphelyzetben 220 literrel (!) lett nagyobb (450-1309 liter), azonban azt majd a kedves használó dönti majd el, ezek közül melyikre van szüksége, hiszen 13 cm hosszú sínen tologatható az állítható dőlésszögű támlával rendelkező 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés. De van még két ülőhely az autóban, a csomagtérfedél felnyitását követően lehet kihajtani azt a párnázott peremvédőt (feláras), amellyel kényelmes padként funkcionál a csomagtér egyébként kényelmetlenül éles széle.
Négy motorral indul a Mini Countryman forgalmazása, a Cooperben 1,5-ös, 136 lóerős benzines dolgozik, a Cooper S már 2,0 literes, 192 lóerős motort kap, a 2,0 literes dízel 150 (Cooper D) vagy 190 (Cooper SD) lóerővel választható. A márka első hibrid hajtása kerül a Cooper S E modellbe, ahol a 136 lóerős benzines hajtja az első kerekeket, egy 88 lóerős villanymotor a hátsókat, 224 LE/385 Nm a rendszerteljesítmény, az elektromos hatótáv 40 km. A hibridnél széria (és virtuális), a többi motorhoz felár ellenében választható az All4 összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú kézi kapcsolású, 6 fokozatú automata lehet, a Cooper SD alapáron 8 fokozatú automatát kap.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!