Még pénteken nézhettük meg Ingolstadtban egy fotóstúdióban az új Audi A4-est, amellyel kapcsolatban teljes titoktartásra köteleztek minket hétfő 0 óra 1 percig. A programnak része volt egy, 4 órásra tervezett várakozás egy ablaktalan helyiségben, ahol igazából semmit nem lehetett csinálni azon kívül, hogy az ember a 45 oldalas, papír alapú sajtóanyagot tanulmányozza. Én is gyorsan átszaladtam a paksamétán, és hirtelen három hibát is találtam: rögtön az első oldalon elírták a típus nevét (A4 helyett A 4), a 32. oldalon egy fordulatszám-tartomány írásakor nem tudták eldönteni, hogy milyen írásjelet használjanak (1,250 to 3.750), a 35. oldalon pedig számolási hibát vétettek, amikor az erősebbik, 185 kW teljesítményű 2.0 TFSI-nél 245 lóerőt jeleznek a 252 (pontosan 251,6) helyett. Szóval a sajtóanyagon még van még csiszolni, maga az autó hozza a márkától elvárható magas színvonalat.

Feláras extra lesz a virtuális műszeregység, az előválasztókart lehet kartámaszként használni az MMI matatásakor Feláras extra lesz a virtuális műszeregység, az előválasztókart lehet kartámaszként használni az MMI matatásakor

Az elődhöz képest jelentősek a forma változásai, a hűtőrács laposabb és 8 centivel szélesebb a korábbinál, és az általunk megtekintett, S Line csomagos autó vonalai az alapból erősen kiszélesített kerékjáratokkal az RS-modellekre hasonlítanak. Szélesebbek és laposabbak a lámpák (elöl széria a xenon, felárad a LED és a LED Matrix fényszóró), több a vízszintes vonal, hogy szélesebbnek-hosszabbnak látszódjon az A4-es. Ehhez még hozzájön, hogy ténylegesen nagyobb is lett az autó, a hossz 25, a szélesség 16 mm-rel nagyobb, a tengelytáv 23 mm-rel gyarapodott, ez utóbbi teljesen a hátsó lábteret gyarapítja. Változatlan magasság mellett növelték meg a fejteret elöl 2 centivel. A bővülés a csomagtérnél is az Avant 505-1510 literes raktérrel rendelkezik.

Egyelőre csak S Line külsővel láthatjuk az A4-est, amely akár merész színekben is elérhető lesz Egyelőre csak S Line külsővel láthatjuk az A4-est, amely akár merész színekben is elérhető lesz

A belső térben a műszerfal teljes szélességében végigfutó, szinte huzatmentes légcserét lehetővé tevő légbeömlő a nagy újdonság. Széria a középső képernyő, felár ellenében rendelhető a virtuális műszeregység – mi csak ilyen autókat láttunk. Nagy változás, hogy az előválasztókart úgy alakították ki, hogy azt kéztámaszként lehet használni az MMI matatásakor – kézi kapcsolású váltónál elöl van a váltókar és mögötte az MMI-egység. Olyan finomságokra is odafigyeltek, mint az érintésre aktiválódó tetőlámpa, amelyet úgy lehet aktiválni, hogy nem kell odatekintenie az embernek. Legalábbis elöl. Amikor rákérdeztem, hogy hátul miért van még hagyományos, kapcsolós lámpa, azt a választ kaptam, hogy hiába prémiumtermék az A4-es, valahol azért meg kellett húzni a határt.

2 centivel lett nagyobb a hátsó lábtér, kemény, de könnyen takarítható műanyag a támla háta 2 centivel lett nagyobb a hátsó lábtér, kemény, de könnyen takarítható műanyag a támla háta

A technikán nem spóroltak, a hosszmotoros MLB alapra épülő autónál elérhető lesz például a prediktív tempomat, amelynél például lakott területhez közeledve motorfékkel lassítja le az A4-est a rendszer, nincs szükség energiapocsékoló fékezésre. Az alumínium-acél vegyes szerkezetű karosszériaváz, az alumínium-blokkos erőforrások és a következetes könnyű építésnek köszönhetően akár 120 kg-mal lett alacsonyabb az Audi A4-es tömege. A lépcsős hátú karosszéria Cw 0,23-as légellenállási együtthatója a kategória legalacsonyabb értéke, az Avant ennél enyhén rosszabb, Cw 0,26-os értékkel bír. Nem csoda, hogy a TDI ultra (150 LE, lépcsős hátú) mindössze 3,7 l/100 km-es átlaggal rendelkezik.

Nem lesz sík a padló támladöntés után, a csomagrögzítő sín tartozákai a hátsó ajtótól távolabbi, padló alatti rekeszben rejtőznek. A (szükség)pótkerék feláras extra Nem lesz sík a padló támladöntés után, a csomagrögzítő sín tartozákai a hátsó ajtótól távolabbi, padló alatti rekeszben rejtőznek. A (szükség)pótkerék feláras extra

Két benzin- és két dízelmotorral indul a forgalmazás, később is csak ezeknek újabb változatait kínálják majd. Az 1,4 literes TFSI 150 lóerővel nyitja a sort, a 2,0 literes TFSI 190 lóerős változata a világ első erőforrása, amely B-ciklus szerint működik, a 252 lóerős változat marad az Otto-körfolyamatnál. A 2,0 literes TDI 150 vagy 190 lóerővel kezd, egyedüli hathengeresként a 3.0 TDI szerepel a választékban, 272 lóerővel. Második körben érkezik majd a 122 lóerős, 2.0 TDI, illetve a 3.0 TDI-ből is piacra dobnak egy 218 lóerős változatot, az 1.4 TFSI alapján pedig jön majd a földgázas g-tron modell valamikor 2016-ban. A szériában adott, új fejlesztésű motorleállító már 7 km/órás tempónál (kivétel a 3.0 V6 TDI, ami 3 km/h-nál) leállítja az erőforrást.

Teljesen új fejlesztésű, elöl-hátul 5 lengőkaros felfüggesztések dolgoznak az A4-es alatt Teljesen új fejlesztésű, elöl-hátul 5 lengőkaros felfüggesztések dolgoznak az A4-es alatt

Lépcsős hátú- és kombi karosszériával egyszerre, novemberben indul majd a forgalmazás, a jövőbeli változatokról semmit nem akartak elárulni. Mikor jön az allroad, az S4, az RS4? Lesz-e hibrid? Mennyivel lesz hosszabb a nyújtott tengelytávolságú modell (Kína)? Lesz-e ebből Exeo? Minden hasonló témájú kérdésre hallgatás volt a válasz, egyedül az Exeo kapcsán állították határozottan, hogy ilyesmit nem terveznek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!