Még 1983-ban merült fel a pályanapokon használható autó megépítésének ötlete Peter és Nick Pap fejében, egészen 2011-ig tartott, amíg a Ducati 1198S blokkal megépítették az első példányt. Ezt követően a kereskedelmi megvalósításon kezdtek dolgozni, és hamar nyilvánvaló lett az ikerpár számára, hogy autó-motorra kell váltani, a Honda technikáját választották.
A Civic Type R blokkjának alkatrészeivel építenek fel egy 2,4 literes lökettérfogatú, kompresszoros négyhengerest, amelynek 400 lóerő a teljesítménye. Ez önmagában sem kevés, azonban a kifejezetten versenypályákra szánt Spartan mindössze 550 kg-ot nyom a mérlegen, hiszen még a csővázat takaró műanyag ruha is karbonból készül.
A 100 km/órás sebességet 2,4 másodperc alatt éri el a Spartan, a csúcssebessége 245 km/óra, a vételár 150 000 dollár, de ez csökkenhet, ha az ügyfél a szekvenciális váltó helyett hagyományos, hatfokozatú kézi kapcsolású egységet kér. Peter és Nick Pap mindössze 300 példányt készít ebből a változatból.