Egy hagyományos, sík külső tükör látómezeje mindössze 15-17 fok, ezért sok esetben hajlított tükröket alkalmaznak a gyárak a holtterek megszüntetésére – ezeknél azonban a torzítás miatt rosszul lehet észlelni a dolgokat. A Drexler Egyetem professzora, Dr. R. Andrew Hicks most olyan tükröt fejlesztett ki, amely kiküszöböli ez utóbbi hátrányt.
A 45 fokos látószög minimálisra csökkenti a holtteret, miközben nincs semmi torzítás, a vezető tűéles képet lát a tükörlap minden pontján. Úgy kell elképzelni a dolgot, hogy számítógépes modellezéssel rengeteg apró tükröt helyeztek el a felületen, lényegében kilapítottak egy diszkógömböt. Ez a megoldás lényegesen olcsóbb, mint a holtterek elektronikus figyelése, vagy épp a kamerás hátralátó rendszerek, arról nem is beszélve, hogy a törvényben szó szerint úgy szerepel, hogy az autóknál tükröződő felülettel kell biztosítani a hátralátást.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!