A mai nap fémjelzi a Stellantis NV [STLA] létrejöttét, amely az új korszak fenntartható mobilitásának világszintű vezetője kíván lenni, elkötelezetten szolgálva a mozgásszabadságot jól elkülöníthető, megfizethető és hatékony szállítási módszerekkel. Az egyedi pozícióban lévő vállalatcsoport a gyorsan és alaposan változó globális iparág izgalmas lehetőségeit kívánja kihasználni. A két igazán erős értékesítési adatokat és biztos pénzügyi hátteret magának tudó vállalatcsoport egyesüléséből megszületett Stellantis egy igazán globális vállalat, amelynek 400.000-es alkalmazotti száma változatos, magasan képzett és tapasztalt szakembereket foglal magában, akik járműveket és mobilitási megoldásokat terveznek, gyártanak, közvetítenek és értékesítenek világszerte, szoros összeköttetésben azzal a közösséggel, amelyben élnek és tevékenykednek. A tizenegy tagú vezetői bizottság elnöke John Elkann. Carlos Tavares vállalatvezetőként az iparág egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb menedzseri csapatát vezeti, amelynek sokoldalúsága, tapasztalata és kompetitív hozzáállása a vállalat egyik kulcsfontosságú erősségét adja. A tapasztalt vezetőség rendületlen elkötelezettséggel rendelkezik a továbbfejlődés és az innováció irányba, így a Stellantis kiváló helyzetben folytatja alapítóvállalatai értékteremtési folyamatait az összes érintett számára, amelyet egyetlen elv vezérel: a status quo előremozdítása.
A 125 évre visszanyúló büszke örökségével a Stellantis legendás márkák teljes portfólióját tudhatja magának, amelyek már éppúgy meghódították a közutakat, mint a motorsport világának legfontosabb pódiumait. A korszakalkotó látnokok által érzelemmel és versenyszellemmel megtöltött márkák lefedik a teljes piaci spektrumot a hagyományos, a prémium és a luxuskategóriát, illetve a pickup, SUV és haszongépjármű szegmenseket beleértve, továbbá elkötelezett mobilitási, pénzügyi, alkatrészbeszállítói és szolgáltatási feladatokat látnak el. A Stellantis már erős piaci helyzettel rendelkezik három fontos régióban: Európában, Észak-Amerikában és Latin-Amerikában – továbbá kimagasló kiaknázatlan potenciállal rendelkezik az olyan piacokon, mint Kína, Afrika, a Közel-Kelet, Óceánia és India. A vállalat több mint 30 országban rendelkezik ipari jelenléttel, így képes hatékonyan kielégíteni, sőt, túlszárnyalni az ügyfelek elvárásait, kivételes minőségű járműveket és szolgáltatásokat biztosítva több mint 130 piacon.
A Stellantis erőteljes pozícióból indul robusztus haszonkulccsal, amely a vállalat vezető szerepét igazolja Észak-Amerikában, Európában és Latin-Amerikában. A vállalat várakozásai szerint méretét és méretgazdaságosságát kihasználva az ügyfelek számára innovatív mobilitási megoldásokba tud fektetni, több mint ötmilliárd eurós nemzetközi folyamatos szinergiát teremtve. Mindezt megfontolt vásárlási és befektetési stratégia, optimalizált hajtáslánc- és platformkihasználás, modern K+F eljárások megvalósítása és a gyártási és az ellátás hatékonyságának folyamatos optimalizálása segíti elő. A szinergiák eredményeként nem várható gyárbezárás.
Kilenc irányítóbizottság biztosítja a hatékony működési struktúrát az első naptól kezdve, beleértve a vállalat teljes egészét lefedő teljesítmény és stratégia, tervezés, régiók, gyártás, márka és stílus részlegeket. A Stellantis portfóliója egyedi lehetőséget kínál jól megkülönböztethető, fenntartható mobilitási lehetőségek létrehozására, amelyek eleget tesznek az ügyfelek folyamatosan fejlődő igényeinek, például az elektrifikáció, a kapcsolódás, az önvezetés és az autómegosztás tekintetében. Az elektrifikált piac növekedésével a Stellantis kivételesen jó helyzetben van összesen 29 elérhető elektrifikált modelljével, amely számot az év végéig további tíz járművel bővíti. A vállalat elkötelezett abban, hogy aktív társadalmi szerepet játsszon, így például hosszú távon törekszik minden gyáregységében elérni a karbonsemlegességet.
A vállalat létrejöttének alkalmából John Elkann így nyilatkozott: „nem véletlen, hogy a Stellantis éppen akkor született meg, amikor a világnak újfajta autóipari vállalatra van szüksége, amely tiszta és intelligens megoldásokkal kínál mozgásszabadságot mindenki számára. globális méretünk és elérésünk megteremti a lehetőséget számunkra, hogy modern technológiákba fektessen, valamint jól megkülönböztethető kiválóságot és páratlan választékot nyújtsunk ügyfeleink részére. De leginkább a Stellantis-nál dolgozó emberek földrajzi és kulturális sokfélesége az, amely már az első naptól kezdve a legnagyobb versenyelőnyünket eredményezi. Ők azok, akik energiájukkal, tudásukkal és rendületlen elkötelezettségükkel azzá teszik a Stellantist, ami. És ők azok, akik napról napra még erősebb vállalattá teszik a csoportosulást a mobilitás új korszakában.”
A Stellantis útjának első napján Carlos Tavares hozzátette: „Ez egy nagyszerű nap. Egy évvel a projekt bejelentését követően a Stellantis megszületett, a COVID-19 járvány korábban soha nem látott társadalmi és gazdagsági kihívása ellenére. Szeretném megköszönni munkatársainknak, hogy mindezt lehetővé tették, és mindenkinek, aki a kivételes évben elősegítette terveink megvalósulását. Már ez önmagában szemlélteti vállalatunk agilitását, kreativitását és alkalmazkodóképességét, amelynek célja a nagyság helyett a nagyszerűség, hogy többek legyünk, mint a tagjaink összege. Ez hűen jelzi az új vállalat elkötelezettségét amellett, hogy az autóipar folyamatosan változó környezetében vezető szerepet vegyen fel. A Stellantis célja a „nagyszerűség elérése”, valamint alkalmazottjai jólétének fokozása.”
Az új vállalat részvényei a tegnapi nap folyamán, január 18-án váltak elérhetővé az Euronext (Párizs) és a Borsa Italiana (Milánó) tőzsdéken, a mai nap folyamán pedig a New York Stock Exchange-en.