Eltartott egy ideig, mire hivatalosan is megismerhettük az Opel Adam nevű divatminit, maga a gyár is közölt róla kémfotókat, majd sikerült álca nélkül is lefényképezni a csöppséget. Most azonban hivatalos lett a gép, és minden fontos információt is tudunk róla.
Kicsinyített és áttervezett Corsa-padlólemezre épül fel a 3,7 méter hosszú, 1,72 méter széles karosszéria, a tengelytávolság 2311 mm. Arra ügyeltek, hogy ne legyen retrós a megjelenés, és hogy teljes legyen a lebegő tető illúziója, utóbbi karosszériaelemet fekete vagy fehér fényezéssel látják el, miközben az alsó résznél sokféle árnyalat közül választhat a kedves megrendelő. De nem csak a külső színek, a belső kárpitok és színek választéka is nagyon hosszú, és semmi gátja a kombinációs lehetőségeknek. Említést érdemel még a lakberendezésből ismert „csillagos égbolt” opció, amelynél a tetőkárpitba rejtett üvegszálas kábel segítségével teremtik meg az égbolt illúzióját.
Nem mintha az Opel megkérdőjelezné a hölgyek vezetési tudását, de a rüsselsheimiek először ehhez a csöppséghez kínálják felár ellenében a parkolósegédet, ami nem csak felméri a hely nagyságát, de be is kormányozza oda az autót (valami német összeesküvés lehet ez a feltételezés). A felfüggesztés elöl MacPherson rugóstagos, hátul csatolt lengőkaros, és opcióként lesz majd keményített-ültetett sportfutómű is.
A motorkínálatban eleinte csak négyhengeres benzineseket találunk, az 1,2-es 70 lóerős, az 1,4-es 87 és 100 lóerővel választható. Mindhez ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó tartozik, és opcionális a motorleállító. Valószínűleg az új Ecotec erőforrások gyártásának felfutása után lesz váltás, és akkor már biztosan elérhető lesz automatikus vagy robotizált váltó is. A három felszereltség neve JAM, GLAM és SLAM, a Párizsi Autószalonon lesz a világpremier, és 2013 elején indul meg az Opel Adam forgalmazása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!