Elsőként az ötajtós karosszériát ismerhetjük meg a Seat Leon harmadik generációjából (röviddel a fényképek kiszivárgása után), a háromajtós és a kombi jövőre csatlakozik hozzá, majd a Frankfurti Autószalonon lesz teljes a trió.
Az új generációs kompakttal együtt mutatkozik be a spanyolok új márkajelzése, amelyben az S betű középső szárát csak egy törés szakítja meg. Az utastérben is az egyszerűsítés volt a fő szempont, miközben a minőségérzeten is javítottak. Vezetőközpontú a kialakítás, új infotainment rendszer is elérhető lesz, 5,8 colos képátlójú érintőképernyővel.
Az új MQB építőkészletből egy 4263 mm-es autót hoztak össze, a tengelytávolság 2636 mm. A csomagtartó befogadóképessége 40 literrel, 380 literre emelkedett, és szemmel láthatóan immár ki is lehet látni az utastérből a nagyobb ablakfelületek miatt. A vezető szempontjából fontos változás még, hogy az előző generációhoz képest 90 kg-mal csökken a megfelelő változatok tömege.
A forgalmazás turbófeltöltős-közvetlen befecskendezéses motorokkal indul, az 1.2 TSI 86 és 105 lóerővel választható, az FR kezdeti erőforrása az 1.8 TSI 180 lóerővel. Dízel-fronton az 1.6 TDI 105 lóerővel és az új 2.0 TDI 150 lóerővel lesz választható. Pár hónap késéssel jön majd a 90 lóerős 1.6 TDI és a 184 lóerős 2.0 TDI, és minden bizonnyal az új, legalább 225 lóerős 2.0 TSI is hamar megérkezik. Hatfokozatú kézi kapcsolású, hat- vagy hétfokozatú DSG váltó is elérhető lesz, 150 lóerőtől fölfelé már független hátsó felfüggesztést kap a Seat Leon, ez alatt csatolt lengőkarokat kap.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!