Kitart a 2,5 literes, öthengeres turbómotor mellett az Audi RS3-as, a lépcsős hátú és kombi karosszériával is választható új modellnél 400 lóerő marad a teljesítmény, de hamarabb és szélesebb fordulatszám-tartományban tudja ezt (5600-7000/perc), a maximális nyomaték 20 Nm-rel 500 Nm-re emelkedik (2250-56000/perc). A 0-100 km/óra gyorsulás 3,8 másodpercig tart, a végsebesség alapesetben elektronikusan korlátozott 250 km/óra, amit opcionálisan 280 km/órára emelnek, a király pedig a karbon-kerámia fékeket is tartalmazó RS Dynamic csomag, amelynél 290 km/óra az elérhető maximum.
Az igazi nagy újdonság a hátsó tengelyen van, ahol nem klasszikus differenciálművet használnak, hanem oldalanként egy-egy nedves tengelykapcsoló felel a nyomatékátvitelért, úgy méretezték a rendszert, hogy akár a teljes nyomaték mehet egy oldalra. Az egyenként akár 1750 Nm átvitelére képes tengelykapcsolóknak saját vezérlőegysége van, ami a kerékfordulat mellett a hossz- és keresztirányú gyorsulás, a kormány- és gázpedál-állás, a fokozat és a menetirányhoz képesti elfordulási szög alapján szabályoz. Ezek után természetes, hogy van drift mód is, amit hivatalosan RS Torque Rear-nek neveznek, a hátsó nyomatékelosztás mellett a központi differenciálműre, a motorra és a menetstabilizálóra is hatással van ennek választása.
A hétfokozatú, duplakuplungos váltó a korábbinál nagyobb terhelést képes elviselni, rajtautomatika választásakor még gyorsabb kapcsolásokra képes. Alapvetően nem változik a felfüggesztés felépítése, elöl marad a MacPherson rugóstagos, hátul multilink felépítés, a hasmagasságot az S3-ashoz képest 1 centivel csökkentik az Audi RS3 esetén, amelyhez felár ellenében adják az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást.