Elsőként a lépcsős hátú és kombi karosszériák újulnak meg, a nyáron kerül a kereskedésekbe a felfrissített Mercedes-Benz E-osztály, a kupé, a kabrió és a nyújtott (Kína) változatok pár hónap lemaradással követik majd azokat. A legnagyobb előrelépés a vezetőtámogató rendszerek terén lesz, például a távolságtartó tempomat a közlekedési jelentéseket is figyeli, úgy készül fel a várható torlódásokra az autópályán, hogy magától 100 km/órára veszi vissza a tempót, ha a sofőr nem akarja másként. A dugóban magától áll félre az E-osztály, hogy létrejöjjön a mentősáv.
Immár alapfelszerelés lesz a két nagy kijelző, nem analóg műszeregység és kis központi monitor, újak a kormánykerekek is, amelyek között duplaküllős darabok is lesznek. Az MBUX digitális segéd új funkciója, hogy a komfortextrákat megfelelő mozdulatokra hozza működésbe, tehát a hang- mellett gesztusvezérlést is tud. A védelmi funkciók újdonsága, hogy a sofőr a csatlakoztatott mobileszközéről deaktiválhatja az elvesztett slusszkulcsot.
Összesen hétféle, hálózatról tölthető hibrid hajtás közül választhatnak majd az ügyfelek, akár összkerékhajtással és/vagy kombi karosszériával, az EQ Boost lágy-hibrid modellek már 48V-os feszültségű elektromos rendszert használnak. Új a kínálatban a 272 lóerős 2,0 literes turbómotor és a 367 lóerős soros hathengeres turbómotor, mindkettőnél 20 lóerős indítógenerátort használ az EQ Boost rendszer.