A Detroiti világpremier alkalmából természetesen a legdurvább változatot helyezték a középpontba a Kia Stinger kapcsán, de most, hogy közeledik a Genfi Autószalonra időzített európai bemutató, végre hivatalosan is elárulták, hogy mifelénk a 2,2 literes, 200 LE/440 Nm teljesítményű dízel lesz az alapmotor. Ehhez is nyolcfokozatú automatikus váltót adnak, kézi kapcsolású váltó nem lesz. Két fontos adatot is közöltek erről a változatról, a 100 km/h-s sebességet 8,5 másodperc alatt éri el és 225 km/h a maximális tempó.
A másik két erőforrás a korábban bejelentett 2,0 literes benzines (255 LE/353 Nm, erről még nincsenek menetteljesítmény-adatok) és a 3,3 literes V6-os biturbó (370 LE/510 Nm, 5,1 sec gyorsulás, 270 km/h csúcssebesség). A fékeknél van jelentős eltérés az egyes motorok között, a dízel alapáron 17-es felniket és 225/50-es abroncsokat kap, elöl 320 mm-es átmérőjű hűtött, hátul 315 mm-es egyszerű tárcsával. A négyhengeres benzinesnél 225/45 R18-as a gumiméret, elöl 345 mm-es, hátul 330 mm-es hűtött féktárcsák dolgoznak. A V6-osnál 19-es felnik, elöl 225/40, hátul 255/35-ös abroncsok jutnak szerephez, a nagy teljesítményű Brembo fékrendszer elöl 350 mm-es tárcsákat és négy dugattyús nyergeket használ, hátul 340 mm-es hűtött tárcsák és két dugattyús nyergek vannak.
Európában a negyedik negyedévben kerül a kereskedésekbe a Kia Stinger, a vételárakat és felszereltségeket majd később közlik. Addig csak annyi derül ki a műszaki adatokból, hogy alapáron defektszett jár majd, feláras lesz a szükségpótkerék.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!