A szerencsések már 2013-ban megvásárolhatják az új Alfa Romeo 4C-t, amelyet a Maserati modenai üzemében készítenek majd hamarosan. A most megismert kupét követően lesz majd Competizione – nagyobb teljesítmény, alacsonyabb tömeg és talán kézi váltó – és nyitott változat is. De ne szaladjunk ennyire előre.
Az Alfa Romeo 4C lényegében a tanulmány utcai változata, nem sokat vettek vissza belőle. Nem is csoda, több díjat is bezsebelt az alkotás, és a rajongóknak is bejött. Márpedig az érzelem nagyon is fontos ennél az autónál, hiszen ezzel tér vissza az Egyesült Államok piacára a márka, ahol elsősorban a még mindig meglévő „keménymagot” szeretnék kiszolgálni a kocsival. Ami nem csak arrafelé, de mifelénk is pindurka lesz: hossza nem éri el a 4 métert, a tengelytávolsága a 2,4 métert, szélessége 200 centi, alacsonysága 118 cm.
A név egyébként arra utal, hogy 4 kg/LE alá mentek a tömeg/teljesítmény arányban, ami nagyon jó értéknek számít. Ennek érdekében alumínium és karbon a karosszéria, és készítettek egy új, teljesen alumínium 1,75 literes turbómotort is, amihez dupla kuplungos váltót párosítanak. A DNA programválasztó Race állással bővült, ennek pontos hatásairól csak később kapunk majd tájékoztatást. Még nincs hivatalos kép a belső térről, de a kémfotók alapján tudjuk, monitorral helyettesítik a műszeregységet az Alfa Romeo 4C esetén.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!