Amióta a szabadidő-autók is jellemzően önhordó karosszériásak, szinte teljesen kihaltak a kabriók – egyedül a Nissan próbálkozott pár éve a Murano vászontetős változatával, de az se váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Range Rovert azonban az ilyesmi nem tántorítja el, és elkészítette az Evoque alapján a vászontetős, bukókeret nélküli kabrióját, amelyet immár a maga természetes valójában is megismerhetünk, nem csak drótszamárként.

Menet közben 48 km/h-s sebességig lehet működtetni a tetőt, gombnyomásra 18 másodperc alatt csomagolja el magát és 21 másodperc alatt fedi be az utasteret a vászon. A többrétegű tető hangszigetelése állítólag olyan jó, hogy az utastér ugyanolyan csendes zárt állapotában, mint az ötajtós karosszériánál – a kabriónak egyébként a háromajtós kupé adja az alapot, arról nincs információ, ahhoz képest milyen a zajszint. A csomagtér mindössze 251 literes, de ezt a tető nyitott és csukott állapotában is tudja, a berakodásra szolgáló nyílás is aprócska.

A tetőszerkezet, az A oszlopok és a padlólemez merevítése miatt 270 kg-mal nehezebb a Range Rover Evoque Convertible az azonos felszereltségű háromajtós változatnál. A motorkínálat Európában kéttagú, a 2,0 literes dízel 150 vagy 180 lóerős kivitele, vagy a 240 lóerős benzines turbó kérhető, az összkerékhajtás és a 9 fokozatú automatikus váltó mindkét esetben alapfelszerelés. Ebben az autóban debütál a Jaguar-Land Rover új fejlesztésű, 10,2 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező InControl Touch Pro fejegysége.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!