Amikor a Mercedes stratégiai együttműködést kötött a Renault-val, elsősorban a franciák kis méretű dízelmotorjaira fájt a foga, de ha már a franciák egy saját városi autót készítettek, ők is beszálltak a fejlesztésbe.
A Genfben bemutatkozó Smart Forspeed tanulmány még nem a végleges autó, de annyit elárultak róla, hogy több dolgot is átvesznek majd a sorozatgyártásba belőle, és anyagi okok miatt nem az elektromos hajtás marad kísérleti stádiumban. Mivel olyan nagyon sok karosszériával nem kényeztetik a vezetőt és az utasát, csak arról lehet szó, hogy a 2012-ben várható új Smart Fortwo generáció megjelenése ebből a tanulmányból merít ihletet.
Kerek fényszóróval teszik fiatalossá az autó orrát, a Tridion utascella továbbra is ezüst fényezéssel üt el a műanyag karosszériaelemektől. Az autó hátuljában egy 40 lóerő tartós, 47 lóerő csúcsteljesítményre képes elektromotor dolgozik, ami ideális körülmények között 135 km-es hatótávolságot tesz lehetővé.