Nem csak a 3,0 literes, soros hathengeres biturbó blokkot veszi át az eggyel nagyobb méretű M3/M4 modellekből az M2 Competition, hanem az alumínium első-hátsó felfüggesztéseket, a motortérben elhelyezett karbon toronymerevítőt, illetve kis módosításokkal az M4 Competition három hőcserélős hűtőrendszerét is.
Persze a házon belüli rangsor betartása érdekében a teljesítményt visszavették 410 lóerőre (5250-7000/perc között), a maximális nyomaték 550 Nm (2350-5200/perc között), a teljesen új kipufogórendszerben a hangélményt javító pillangószelepek mellett részecskeszűrő is van. Alaphelyzetben hatfokozatú, kézi kapcsolású a váltó, amivel 4,4 másodperc a 0-100 km/h sprint, a feláras hétfokozatú duplakuplungos váltóval 4,2 másodperc alatt letudható ez a mutatvány, a 250 km/h-s elektronikusan korlátozott végsebességet az M Driver’s Poackage megrendelésével 280 km/h-ig lehet kitolni.
A BMW ígéri, hogy versenypályán is helytáll szükség szerint az M2 Competition, a felfüggesztés, a kenési rendszer, a hűtés is megbirkózik a feladattal. Aki ilyenre adja a fejét, annak érdemes megvásárolnia a feláras M Sport kagylóüléseket, illetve a növelt teljesítményű fékrendszert elöl 400, hátul 380 mm-es tárcsákkal és körben négydugattyús nyergekkel. A BMW M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban is elérhető lesz: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető.