Az M GmbH jelenlegi legkisebb autója Detroitban mutatkozik be, az 1 M Coupé megjelenése már nem meglepetés, hiszen egy nappal ez előtt már nyilvánosságra hoztak róla egy videót, a műszaki tartalomról azonban egészen mostanáig csak spekulálhattunk – még ha ez a találgatás részben a BMW és az M GmbH dolgozói által elhangzott számokra alapult.
Kezdjük rögtön a legfontosabbal, a háromliteres, két darab, kis méretű turbóval pumpált soros hathengeres teljesítménye 340 lóerő, amelyet 5900-as percenkénti fordulaton bocsát a vezető rendelkezésére, nyomatéka túltöltéssel 500 Nm. A sajtóanyag által alacsonynak titulált 1495 kg-os tömeggel számolva egy lóerőnek mindössze 4,4 kg-ot kell mozgatnia. Ez nem csak a dinamizmust javítja – a 100 km/h-s tempót 4,9 másodper alatt éri el az 1 M Coupé -, de a szabványos fogyasztást is sikerült tíz liter alá vinni, egészen 9,6 l/100 km az érték. Már ha ennél az autónál ez érdekel valakit.
A BMW 1 Coupé ugyanis a száguldásról szól, és annak sem az egyenes vonalú, egyenletes fajtájáról. Hátul a szélesebb nyomtáv törvényessé tétele miatt 55 mm-rel szélesítették ki a karosszériát, ennek, és az akár 100 százalékos zárásra képes, elektronikus vezérlésű M differenciálzárnak köszönhetően nagy kanyarsebességgel vagy épp keresztben lehet autózni.
Az utastérben egyenszürke környezet fogadja az embert; ha rendesen használja az autót, a sofőr ebből nem sokat fog észlelni, hiszen a vezetéssel lesz elfoglalva, az utasok ezzel párhuzamosan meg a rémüldözéssel. Jelzi, hogy jelen esetben a kényelem csak másodlagos szempont, hogy felárat kell fizetni a kétzónás klímáért, vagy épp a navigációs rendszerért. Utóbbi egyébként azt is jelenti, hogy az 1 M Coupé alapváltozata mentes az iDrive-tól. Az autót először a Detroiti Autószalonon mutatják meg a agyközönségnek, forgalmazása májusban indul.