Namyangban született, a Nürburgringen hangolták – sejthetik, honnan ered az N almárka neve – a Hyundai forró ferdehátúját, az i30 N-t. Ennél a 2,0 literes turbómotort használják 250 LE/353 Nm teljesítménnyel, aztán ott van még a Performance Package is, amelynél már 275 LE/353 Nm a teljesítmény – itt szélesebb tartományban (1450-4700/perc) áll a vezető rendelkezésére a maximális nyomaték.
A csúcssebesség minden esetben 250 km/h, azonban a 25 lóerő és a nyomatékosabb hangolás miatt a 0-100 km/h gyorsulás ideje 6,4 másodperc helyett mindössze 6,1 másodpercig tart utóbbi esetben. A váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású, fordulatszám-szinkronizálás is van a fedélzeten, a differenciálzár elektronikus, és természetesen akkor is aktív, ha teljesen kikapcsolja a sofőr a menetstabilizálót. A tapadásról 18 colos felnire szerelt Michelin, vagy a Performance Package esetén 19 colos felnire szerelt Pirelli abroncsok gondoskodnak.
A kormányon elhelyezett kapcsolókkal lehet az öt üzemmód (Eco, Normal, Sport, N, N Custom) közül választani, ezzel a motor, a menetstabilizáló, a lengéscsillapítók, az elektronikus differenciálzár, a kipufogóhang (pillangószelep a csőben) és a kormányszervo mértékét lehet befolyásolni. Van rajtautomatika is a fedélzeten, az aktiválása egyszerű: kikapcsolt menetsabilizálóval N-módban ki kell nyomni a kuplungot, majd padlógázt kell adni, és öt másodpercen belül leugrani a kuplungról – a motor nyomatékának szabályozásával mindig a maximális gyorsulást kapja az ember.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!