Az elmúlt hetekben több forrásból is lehetett hallani céldátumot azzal kapcsolatban, mikor nagy fel az Audi a belső égésű motorokkal, 2026, 2032 és 2035 is felmerült. Most sajtóközlemény erősíti meg, hogy az európai piacon 2026-ban dobja piacra utolsó, belső égésű motorral szerelt autóját a márka, és 2033 után már csak akkumulátoros-elektromos autót fognak értékesíteni. Az előrejelzések szerint Kínában és az USA-ban 2030-ban még a vásárlók 50%-a belső égésű motorral szerelt autót vásárol, ezeken a piacokon tovább folytatják az ilyen autók értékesítését; várhatóan helyi gyártásból.
Az Audi egyébként nem hagyja abba a belső égésű motorok továbbfejlesztését, hiszen célja, hogy azok mindig a legjobb teljesítményt és legalacsonyabb fogyasztást nyújtsák az ügyfeleknek, és más kontinenseken tovább kínálják őket. Európában 2025-re már 20 villanyautó lesz a négykarikás márka kínálatában, 2024-ben váltják le egy villanyautóval az A4-est, a következő A3-as (évtized második fele) is villanyautó lesz.
A Marcus Duessmann által a berlini Klímakonferencián megfogalmazott céldátumok egyébként rugalmasak, az előírások és a piaci igények változása alapján akár előrébb is hozhatják azokat; arra még csak nem is gondolnak, hogy visszakoznának.
Jelenleg az EU előírásai jelentik a hajtóerőt az elektromos átállás mögött, a korábban e téren vezetőnek számító és az EU által is gyakran példának említett kínai piacon megtorpant az elektromos autók térhódítása, Észak-Amerikában az új adminisztráció által bevezetett új állami támogatásoktól várják a transzformáció felgyorsulását; más kontinenseken még el se indult az elektromos autók térhódítása.