2005-ben a BMW még úgy gondolta, hogy a hidrogént az égéstérben elégetve ideális annak felhasználása, de idő közben ők is csatlakoztak ahhoz az elgondoláshoz, miszerint a hidrogénből tüzelőanyagcellában elektromos energiát termelnek, amellyel aztán a villanymotorokat hajtják. Az itt látható prototípuson még 2012-ben, az i8 fejlesztése során megkezdték a munkát a mérnökök.
Most bemutatkozott a bajorok legújabb fejlesztése, az i8-as karbon vázát felhasználó, de teljesen egyedi megjelenésű karosszériával ellátott tüzelőanyagcellás prototípusa, amelyet arra használnak, hogy a márka tervei szerint 2020-ban érkező, bárki által megvásárolható autó fejlesztését segítsék. Arról nincsenek információk, hogy a bajorok saját fejlesztése-e a tüzelőanyagcella, vagy a velük műszaki téren szorosan együttműködő Toyota segítette ki őket például a Mirai-ban is használt megoldással.
Az egyedi karbon karosszériánál kompromisszumok nélkül a legfontosabb szempont az alacsony légellenállás volt, még a fényszóróknak is alig jutott hely, mélyre húzták az oldalfalakat és hiányoznak a szériaautó jellegzetes légcsatornái is. Teljesen új a hátsó rész is, részben a tüzelőanyagcella nagyobb helyigénye miatt kellett itt átalakítani a dolgokat, azt ugyanis a háromhengeres benzines turbómotor helyére építették be, és ide került még egy, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor is.
Megtartották az első kerekeket hajtó 2 darab villanymotort, úgyhogy összesen három erőforrás hajtja a sportkocsit, a rendszerteljesítmény 242 lóerő. A hidrogéngázt a BMW által szabadalmaztatott tartályban tárolják 350 bar nyomáson, ez fele a tüzelőanyagcella-szövetség által általánosan használt 700 bar-nak, de ugyanazokról a töltőállomásokról lehet tankolni a bajorok autóját is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!