Jövőre ünnepli alapításának 95. évfordulóját az olasz Pininfarina stúdió, akkor már továbbfejlesztett formában állítják ki az egyelőre tanulmányautó-stádiumban lévő Enigma GT-t. A nevében szereplő utótagnak megfelelően modern túraautót alkottak az olaszok, amelyben 2+2 utas tud hosszú távra eljutni – a technológiasemlegesség jegyében döntöttek a belső égésű motor mellett, üzemanyagnak a hidrogént választották. Utóbbival 5-6 percre redukálható a tankolási időszükséglet.
A 2,5 literes V6-os biturbót hátra építik be, ennek a teljesítménye 442 LE, az első tengelyre épített villanymotor tartós teljesítménye 204 LE, csúcsteljesítménye 272 LE. A puffer-akkumulátor – ezt csak a belső égésű motor illetve energia-visszatermelés tölti – 10 kWh kapacitású, a tartályban 9 kg hidrogéngáz fér el, amivel 550 km a szabványos hatótávolság, állandó 100 km/órás tempóval 700 km is realizálható, a töltési idő 5-6 perc. A váz és a karosszéria is karbonból készül, még így is 1690 kg a saját tömeg, amivel 4 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és elektronikusan limitált 250 km/órás csúcssebességet tud a Pininfarina Enigma GT.
A hátra beépített belső égésű motorral áramvonalas orrot és óriási üvegfelületet tudtak kialakítani, az aktív aerodinamika segítségével a fogyasztást tudják csökkenteni vagy a tapadást növelni. Az óriási szélvédő mellett a műszerfal és a kormány is része annak a fedélnek, ami felemelkedik a ki- és beszálláshoz. Az egész szélvédő felületét használja a fel-a-fejjel kijelző, ami a menet- és navigációs információk mellett a vezetőtámogató rendszerek figyelmeztetését is ott jeleníti meg, ahol azokra szükség van, a vezérlésre a kormányon elhelyezett érintésérzékeny felületeket lehet használni. A Pininfarina szándékosan szűkszavúan nyilatkozott az Enigma GT tudásáról, a 2025-ös továbbfejlesztett változat premierjére is tartogat még meglepetéseket. Például azt, hogy mi a tervük az autóval…