A Toyota gőzerővel dolgozik a tüzelőanyagcellás energiaforrású autókon is, igaz ezeknél még nem tart olyan fázisban a fejlesztés, mint a hibrideknél. Ezen kívül még egy probléma lehet azoknak a töltőállomásoknak a ritkasága, ahol nagynyomású hidrogént lehet vételezni.
Ami késik, nem múlik, ezért a mérnökök gőzerővel dolgoznak a tüzelőanyagcella tökéletesítésén. A jelenlegi változatnál már számos műszaki problémát sikerült megoldaniuk a Toyota mérnökeinek, ráadásul a költségeket is sikerült jelentősen csökkenteni. Egy-egy kézzel összerakott tesztautót már kevesebb, mint százezer dollárból kihoznak, nem is olyan rég még inkább egymillió dollár volt egy hasonló prototípus ára.
Azonban ezzel még nem elégedettek a mérnökök, céljuk, hogy kevesebb mint öt éven belül megfelezzék ezt az összeget, és sorozatgyártású tüzelőanyagcellás autót kínáljon a cég. Az ötvenezer dollár mai árfolyamon 10,3 millió forintnak felel meg, ami pontosan annyi, amennyibe az akkumulátoros energiatárolású Citroen C-Zéro kerül. A tüzelőanyagcella ennél ugyan műszakilag bonyolultabb, de sokkal könnyebb a hidrogénnel feltankolni egy autót, mint az akkumulátorokat feltölteni az elektromos hálózatból. Kérdés, hogy az akkumulátor-technológia fejlődése miatt mennyi értelme lesz majd a tüzelőanyagcellás autóknak, amelyek lehet, hogy csak ideig-óráig képesek majd ellenállni a fejlődésnek.