Noha eddig nagyon jól megvolt összkerékhajtás nélkül is a Dacia Logan és Sandero típusa, az alapvetően rossz minőségű utakra, illetve a fejlődő országok piacaira szánt autónál az eladások további emelkedését hozhatja ez a megoldás.
Nem hagyományos összkerékhajtást terveznek a Renault mérnökei, túlságosan nagy tömegű és a padlólemez módosítása miatt drága is lenne. Mivel nem igazi terepjáróról van szó, csak néha van szükség arra, hogy a hátsó kerekek is segítsenek a hajtásba, ezért a francia Poclain beszállító által fejlesztett hidraulikus összkerékhajtást tesztelik. A haszonjárművek világában már régóta elterjedt ez a megoldás, ahol az első tengelynél alkalmazzák a hidromotorokat, ami például az építkezésre szállító teherautóknál hajtja az első kerekeket, amíg a sáros gödörben dolgoznak, a közúton normál hátsókerékhajtással üzemelnek.
Az orosz Autoreview újság információi szerint két prototípust is építettek Togliattiban az Addidrive nevű rendszerrel, egy Logan alatt az egy hátsó hidromotoros megoldás, egy Sandero alatt pedig a két hátsó hidromotoros megoldást tesztelik. Előbbinél középre kerül a hátsó hidromotor, ami féltengelyek segítségével hajtja a kerekeket, utóbbinál közvetlenül a kerekeknél helyezik el a hidromotorokat; mindkettőnél megtartják a torziós hátsó hidat. A Poclain jelenleg haszonjárművek számára kínálja az Addidrive rendszerét, a Renault lehet az első olyan gyártó, amely nagyszériában alkalmazná a megoldását. A Dacia típusok mellett ezzel a rendszerrel rögtön az összes B0 padlólemezre épülő autó, tehát a Clio és a Captur is elérhető lehetne összkerékhajtással.
Egyelőre még csak tesztelik a hidraulikus összkerékhajtást a Renault szakemberei, a Logan és a Sandero 2018-ra várható generációváltásával együtt dobnák piacra az AddiDrive összkerékhajtással szerelt autókat, ha egyáltalán úgy döntenek, szüksége van a vásárlóknak arra a segítségre, amelyet ez a rendszer nyújtani képes sáros úton. A rendszer mintegy 40 kg-mal növeli a saját tömeget, és fele annyiba kerül, mint egy hagyományos, kardántengelyes összkerékhajtás.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!