A Porsche a gyakorlatban is megvalósította a mechanikus energiatárolású hibrid hajtást a lendkerekes 911-essel, a PSA konszern nemrég jelentette be, hogy szánt szándéka a pneumatikus energiatárolású kiegészítő hajtás sorozatgyártásig való fejlesztése. De ez még nem minden, a franciák a Bosch-sal közösen hidraulikus energiatárolású rendszeren is dolgoznak.
Utóbbi egyébként logikus továbbfejlesztése a levegős rendszernek, hiszen lényegében ugyanolyan összetevők kellenek hozzá, csak itt épp nem levegőt sűrítenek a hengeres tartályba, hanem az ott lévő folyadék nyomását emelik a visszatáplált energiával. Két hidromotor (teherautóknál már évek óta használják első tengelyen olcsó összkerékhajtásoknál) és nyomástárolók alkotják a rendszert, amely tisztán hidraulikus energiával is képes mozgatni a járművet – de csak rövid ideig. Azonban már ez is elég ahhoz, hogy városi körülmények között akár 45 százalékkal is csökkentse a szabványos fogyasztást. A levegős rendszerhez hasonlóan az akkumulátoros-elektromos rendszerekhez hasonlóan ez is olcsó, ráadásul elmaradott infrastruktúrájú piacokon is alkalmazható, mert nem igényel különösebb célszerszámot/képzettséget a rendszer karbantartása és javítása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!