Lehet, hogy a hirdetés konzervatív vásárlónak állítja be Kovács urat, aki 26 év elteltével vette meg élete második autóját, de a farmotoros Bogárról a keresztmotoros Golf III-asra váltás bizony nagyon is haladó szellemiségről tett tanúbizonyságot. Valami hasonlóra lesz most szüksége a típus rajongóinak, ugyanis az első Golf piacra dobása után 48 évvel bemutatott nyolcadik generáció csak kívülről emlékeztet az eddigiekre.
Még mindig a Volkswagen márka legfontosabb európai autójáról van szó, ennek ellenére nem a Frankfurti Autószalonon leplezték le az új generációt, ott inkább az akkumulátoros-elektromos kompakt, az ID.3-as világpremierjét tartotta meg a Volkswagen, és az eredetileg júniusra ígért Golf bemutatását egészen októberig halasztották. Most azonban vége a várakozásnak, és kívül-belül megismerhetjük az új modellt. Leginkább belül, hiszen a megjelenésében néhány új részlet kivételével nincs változás, ahogy a méretek (hossz 4284 mm, szélesség 1784 mm, magasság 1456 mm, tengelytávolság 2636 mm) is maradtak, ellenben a belső térben csak az ajtókárpiton maradtak kapcsolók, még a világításvezérlő is érintésérzékeny felület lett.
Alapfelszerelés a vetített műszeregység, a 8,5 colos központi kijelző, amelyet felár ellenében 10,25 colosra cserélnek, és szintén fizetni kell a fel-a-fejjel kijelzőért. A digitális átállás minden előnyét csak a Samsung okostelefon tulajdonosok élvezhetik majd, ugyanis csak az ilyen készülékek tulajdonosai lesznek képesek kiváltani a hagyományos slusszkulcsot alkalmazással. Amúgy az elérhető alkalmazások között szép számmal lesznek majd pénzért igénybe vehető darabok.
Ingyen jár majd az Autó-X kommunikáció képessége, azaz más, hasonló technológiával rendelkező autóval vagy infrastruktúra-elemmel 800 méteres távolságból tud kapcsolatot teremteni a Golf. Első kompaktként kínál majd 3-as szintű önvezető képességet felár ellenében az autó, értsd autópályán magától tartja a sávot és szabályozza a sebességét, de a sofőrnek mindig képesnek kell lennie a beavatkozásra.
Az ID.3-as miatt nincs többé akkumulátoros-elektromos hajtás, de van háromféle 48V-os lágy-hibrid 1,5 literes lökettérfogattal (110, 130 és 150 LE), a zöld rendszámos plug-in hibrid GTE két teljesítménnyel (204 és 245 LE) választható, a 13 kWh kapacitású akkumulátorral körülbelül 60 km-es elektromos hatótávot ígérnek. Lesz még a 90 és 110 lóerős 1,0 literes TSI, 115 lóerős 1.6 TDI és 150 lóerős 2.0 TDI – utóbbiaknál kettős AdBlue-befecskendezést alkalmaznak –, és egyes piacokon földgázas TGI (130 LE). Az eTSI és TSI motorok tisztább üzeműek a korábbinál, részben Miller ciklus alapján működnek. Új fejlesztésű az elsőkerékhajtású modellekben használt hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó.
Első körben ennyit az újdonságokról, a második kör jövőre következik. Hátravan még a kombi, a GTI,a GTI TCR és az R sportmodell bemutatkozása (2.0 TSI), a 190 lóerős dízel pedig GTD-ként gyarapítja majd a kínálatot.