Nem is annyira a politikai korrektség, inkább a flottafogyasztás alacsonyan tartása miatt egyszerre leplezi le az új 7-es sorozat legtakarékosabb és legerősebb változatát a BMW, a 740e hálózatról tölthető hibrid hajtással jön, az M760Li xDrive pedig először ötvözi a tucatnyi hengert az összkerékhajtással.

Hátsó- vagy összkerékhajtással is kérhető a 740e, amely 326 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkezik, ha netán a 9,2 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból kifogy az energia, akkor a 2,0 literes benzines turbómotor 258 lóerejére számíthat a sofőr. Egy feltöltéssel 37 (xDrive) vagy 40 (sDrive) km az elektromos hatótávolság, a szabványos átlag 2,1-2,3 l/100 km.

Nem sokkal az Alpina B7-es után itt van egy újabb 600 lóerős 7-es sorozat, ezúttal azonban 6,6 literes lökettérfogat és tucatnyi henger kell ennek a teljesítménynek az előállításához, a maximális nyomaték az M760Li xDrive esetén 800 Nm. Már csak azért is jogos az M-es név, mert a maga 3,9 másodperces 100-as sprintjével ez a bálna bizony még az M5-ösnél is 4 tizeddel fürgébben gyorsul, a végsebesség természetesen elektronikusan limitált 250 km/h.

Alapáron jár az M Sport megjelenés, annyi extrával, hogy zongoralakk-fekete betéteket kap a BMW Individual jóvoltából. De ma már arra is lehetőség van, hogy a kedves ügyfél letagadja BMW-jének sportosságát, a csúcsmodell esetén ez a felár nélkül választható Excellence csomag. Ennél nincs M Sport megjelenési csomag, helyette inkább krómmal díszítik a karosszériát, eltüntetik a jelvényeket, a sportkormányt, az egyedi megjelenésű műszereket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!