A Controlled Power Technologies és az Advanced Lead-Acid Battery Consortium nevű szervezetek készítették el egy 1,4 literes benzines turbómotorral szerelt Passatból a hibridjüket, azt bizonyítva, hogy viszonylag kis befektetéssel is jobb lehet tenni egy autót.
A prototípus esetén 79 kg-nyi plusz tömeg került az autóba, de azt ígérik: sorozatgyártásban nem lenne különbség egy normál Passathoz képest – például ki tudnák dobni az önindítót, amit az elektromos hajtómotor helyettesíthet. Nem csak a kis feszültségű hibrid rendszer hozzáadásával módosították az autót, a turbómotort 122-ről 142 lóerősre tuningolták. A rendszerteljesítményt nem árulták el, de azt igen, hogy az autó sokkal gyorsabb a kiindulási állapotnál – hatodikban 80-ról 120-ra 16 helyett 12,5 másodpercig tart a gyorsulás. A szabványos fogyasztás 5,6 l/100 km, ami 11 százalékos javulás az eredeti 1.4 TSI-hez képest.
Az alkotók szerint autónként 750-1500 euróval növelné az autó előállítási árát kis feszültségű hibrid rendszer, miközben egy manapság használatos, nagyfeszültségű hibrid hajtás 3000-5000 euróval növeli a költségeket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!