Biztos, hogy a törvények a jövőben még szigorúbb fogyasztás-csökkentést írnak majd elő az autógyárak számára, ezért az Audi gőzerővel dolgozik azon, hogy a quattro összkerékhajtás ne hátráltató tényező legyen, hanem elősegítse ezen célok betartását.
A gyakorlatban olyan összkerékhajtáson dolgozik a gyár, ahol az első kereket belső égésű motor, a hátsót elektromotor hajtja, fizikai kapcsolat nincs a kettő között. Hasonló módszert alkalmaz a Lexus is az RX szabadidő-autóban, és a Peugeot-Citroën hamarosan érkező hibrid rendszere is ilyen felépítésű. A megoldás előnye, hogy lényegében bármilyen benzin- vagy dízelmotorhoz hozzá lehet csapni az elektromotort.
Az Audi által a rendszer tesztelésére használt A5 e-tron quattro prototípusban a 211 lóerős, kétliteres benzinmotor található a motorháztető alatt, ami automatikus váltó közbeiktatásával hajtja az első kerekeket. Meglepő módon a mérnökök a váltóba is építettek egy 45 lóerő teljesítményű elektromotort, azaz nem benzin, hanem benzin-elektromos hibrid hajtáshoz csatolták az elektromotorral hajtott hátsó tengelyt. Utóbbi helyen egy 82 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor dolgozik, ennek energiaellátást az immáron nem használt kardánalagútban elhelyezett 9,4 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja. Mivel a mechanikus quattro-hajtás által felszabadult térben helyezték el a hibridhajtás elemeit, se az utas- se a csomagtér mérete nem csökkent.
Az akkumulátorok kapacitása elég nagy ahhoz, hogy 40 km-t tudjon megtenni az autó zéró lokális károsanyag-kibocsájtással, ekkor 100 km/óra az elérhető legnagyobb sebesség. Ha mindhárom erőforrás együtt dolgozik, akkor 5,9 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet az Audi A5 e-tron quattro, végsebessége 229 km/óra, szabványos átlagfogyasztása mindössze 2,7 l/100 km. A rendszerteljesítményt nem közölték, de azt azért elárulták, hogy az autó tömege 1600 kg alatt marad. Nem tudni, mikor kerülhet sorozatgyártásba a rendszer, talán a következő generációs A4-esnél már választható lesz.