Aki nagy teljesítményű Porsche Cayenne-re vágyik Európában, annak a plug-in hibrid modellekkel kell beérnie (S E-Hybrid 519 LE, Turbo E-Hybrid 739 LE), a Turbo GT (659 LE) mifelénk tiltott gyümölcs. Most azonban elkészítették a Porsche Cayenne GTS változatát, amely a megszokott recept szerint aszfaltra optimalizált modellt jelent, ami mentes a plug-in hibrid túlsúlyától. A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 500 lóerőre lőtték be, ami mindössze 26 lóerővel több a V6-os biturbóval szerelt Cayenne S tudásánál, cserébe a felfüggesztésen is sokat dolgoztak.
A Porsche Cayenne GTS alapáron kapja az adaptív légrugózást a PASM aktívan vezérelt elektronikus lengéscsillapítókkal és a Porsche Torque Vectoring Plus rendszerrel, a hasmagasságot 10 mm-rel alacsonyabbra programozzák. A menetstabilizálót és a karosszéria oldaldőlés-szabályozó rendszert áthangolták, az első toronycsapágyak a Turbo GT-ből származnak és 0,58°-kal nagyobb első kerékdőlést tesznek lehetővé. Mindezen változások nagyobb kanyarsebességet tesznek lehetővé.
A 4,0 literes V8-as biturbó 500 LE/660 Nm-t tud, a 8 fokozatú duplakuplungos váltó gyorsabb reakció- és kapcsolási időket tud, Sport és Sport Plus módban. A 0-100 km/óra gyorsulás 4,4 másodpercig tart, a végsebesség 275 km/óra. A Turbo GT-ből veszik át az osztómű külön folyadékhűtését, így akár versenypályán is tartósan képes száguldani a Porsche Cayenne GTS. Kívülről a nagyobb első légbeömlőkről, fekete hátterű fényszórókról és karosszériadíszekről ismerhető fel a Gran Turismo Sport változat, az utastérben a Race Tex műbőr kárpit, a növelt oldaltartású ülések jelentik a változást. A 2024 nyarán a kereskedésekbe kerülő Porsche Cayenne GTS-nél Leichtbau csomag is elérhető lesz, amelynél karbon elemekkel és kevesebb zajszigeteléssel 25 kg-mal csökkentik a saját tömeget.