Noha a Lada tulajdonképpen szabadon választhat a Renault-Nissan fejlesztései közül, mégse onnan veszi kölcsön a hibrid hajtást, hanem saját maga fejleszt egy full-hybrid hajtást. Az alapot az orosz saját fejlesztésű, 1,6 literes négyhengeres benzinmotorja jelenti, amely kap egy turbófeltöltőt is, meg egy kiegészítő elektromotort.
Robotizált váltója lesz az új hibrid hajtásnak, amely 163 LE/240 Nm rendszerteljesítményt tud jelenlegi állapotában. Az első működőképes prototípust egy Granta limuzin karosszériájába építve tesztelik, a vezérlőegység még tulajdonképpen megtölti a teljes csomagtartót, de csak azért, mert azt követően készítik el a kompakt nyomatott áramkört, miután minden egyes részegységet kipróbáltak és azt jónak fogadták el.
A normál, 16 szelepes formában 107 lóerős benzinmotorhoz képest sikerült több mint ötödével csökkenteni a fogyasztást úgy, hogy sokkal nagyobb a teljesítmény. A prototípusban még csak az Euro 5-ös tisztasági normát tudja az erőforrás, de a fejlesztés vezetője szerint csak formaság az Euro 6 megvalósítása. Még csak most kezdődött a gyakorlati tesztelés, még épülnek a további Lada Granta Hybrid prototípusok, amelyeket még pár éven keresztül biztos tesztelnek még, mielőtt a vásárlók is hozzájuthatnak a modern technikához. Nagy valószínűséggel nem a Lada GRanta karosszériájában, hanem az oroszok új fejlesztésű autóinál, a Vesta nevű kompaktnál és az XRay szabadidő-autónál vetik azt majd be – leghamarabb három-négy év múlva számolhatunk a megjelenésével.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!