A Mercedes-Benz legnépszerűbb modellje a GLC-osztály, amiből annyit vásárolnak az ügyfelek, hogy a brémai gyár már nem bírta a lépést, és 2017-től a finnországi Valmet üzemben is gyártják a típust. Az új modelltől azt remélik, hogy folytatja a sikerszériát, ennek elérése érdekében nagyobb szerepet kapott az elektrifikáció. Immár alapáron adják a 48 voltos lágyhibrid rásegítést a 2,0 literes benzines vagy dízelmotorhoz, illetve egyszerű opció mostantól kezdve a plug-in hibrid hajtás, amely legalább 100 km-es szabványos elektromos hatótávolsággal bír.
Könnyen felismerhető az újdonság, a fényszórók immár hozzáérnek a hűtőrácshoz, az oldalfalon átrendezték a karaktervonalakat. Alapáron adják az Avantgarde megjelenési csomagot, amely krómozott lökhárítóbetéteket és karosszériadíszeket kap, az AMG Line változat első lökhárítójában nagyobb a légbeömlő és kevesebb a csillogás. Sok időt töltött a szélcsatornában az autó, a légellenállás csökkentése mellett a szél- és gördülési zaj eltüntetése foglalkoztatta a mérnököket. A műszerfalat ismerhetjük a márka legújabb modelljeiből és a testvér C-osztályból is, a vezetőt 12,3 colos képátlójú monitor informálja, a központi érintőképernyő 11,9 colos képátlójú; utóbbit enyhén a vezető felé fordítják. Az utastér térkínálata nem változott, hiszen erre eddig se volt panasz, a 4,5 centivel hosszabb hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a csomagtér 50 literrel 600 literre bővült; a használatot szériában adott elektromos csomagtérajtó-mozgatás könnyíti.
A korábbinál gazdagabb szériafelszerelést kapnak a vásárlók, ezen felül a legnépszerűbb extrákat az eddigi tapasztalatok alapján csomagokba rendezték (Engineering csomag: légrugózás és összkerék-kormányzás, Offroad Engineering csomagnál ez kiegészül alsó védelemmel), egyéni extrák a külső-belső kialakítás kapcsán vannak, azaz mindenki a saját ízlésének megfelelő külső-belső megjelenést tud összeállítani. A piaci rajtnál a későbbi alap-kínálatot lehet választani, a benzines 204 LE (320 Nm) vagy 254 LE (400 Nm) teljesítménnyel választható, a dízel 197 LE-s (440 Nm) – minden esetben 48 voltos indítógenerátor (23 LE/200 Nm) van a fedélzeten. Egyszerű opció a plug-in hibrid hajtás, amelynél a 9 fokozatú automatikus váltóba a belső égésű motor mellett még egy 136 LE/440 Nm teljesítményű villanymotor hajt be, ennek energiaellátásról egy 31,2 kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik, ami változattól függően 104-120 km-es WLTP-hatótávolságot biztosít. A plug-in modellek rendszerteljesítménye 313 LE (550 Nm), 381 LE (650 Nm) illetve a dízelnél 333 LE (750 Nm).
Noha a tapasztalatok szerint a legritkább esetben fordul elő, hogy terepre viszik a GLC-osztályt, a mérnökök nem zárták ki ennek a lehetőségét sem, a már említett Offroad Engineering csomag mellett a Parking csomagban választható körkamera-rendszerre is számíthat a vezető, ennél van külön kamera, ami az autó előtti területet mutatja – ezt „átlátszó motorháztető” funkciónak nevezik. A plug-in modellek azonnal elérhető 440 Nm-es nyomatéka megkönnyíti a terepen araszolást, az Off-Road üzemmód választásánál megváltozik a gázpedál-karakterisztika is ennek elősegítése érdekében.