Alapítását követően csak nagy méretű, soros hathengeres motorokkal szerelt autókat gyártott a Volvo, amely még a második világháborút lezáró béke megkötése előtt, 1944. szeptember elsején prezentálta a svéd közönségnek új típusait.
A PV60-as ott folytatta, ahol a háború előtt abbahagyták az autógyártást, azaz nagy méretű, hathengeres motorral szerelt luxusautó volt, ellenben a PV444-es a tömegek számára is elérhetővé tette az automobilt.
Az újonnan épült Királyi Teniszcsarnokban állította ki újdonságait a Volvo, hogy megmutassa a svéd közönségnek, a harcok befejezését követően milyen autókat vásárolhatnak majd meg. Apró érdekességként 1 korona belépődíjat kellett fizetnie a látogatóknak, a Stockholmban telefon-előfizetéssel rendelkezők ingyenjegyet kaptak – a bevételt teljes egészében a Vörös Kereszt támogatására fordította a gyár. A rendezvény tíz napja alatt 148 437 látogató nézte meg az újdonságokat, közülük 2300-an meg is rendelték a kis Volvo-t, annak a tudatában, hogy még kész se volt az autó.
A gyár alapítói is csak 1944 márciusában látták az életnagyságú fa makettet, ennek a tervnek az elfogadása után kezdődött meg a prototípusok megépítése, amelyek közül egyet szeptember elsején a nagyközönség is megismerhetett. Ekkor kezdődött csak a tényleges tesztelése a teljesen új konstrukciónak:ez volt a svédek első önhordó karosszériás autója, amelynek motorterében egy új fejlesztésű, 1,4 literes négyhengeres dolgozott. A mintegy 40 fős fejlesztőgárda végül még két évig csiszolta a konstrukciót, az első előszériás autó 1947. február 3-án gördült le a szalagról, a tényleges sorozatgyártás márciusban indult.
A 40 SAE-lóerő (generátor és egyéb segédberendezések nélkül mért teljesítmény) teljesítményű motorral szerelt púpos Volvókat eleinte csak fekete karosszériával és zöld színű belsővel készítették, ennek ellenére hamar népszerű lett. Korábban egy típusából se készített kétezer darabnál többet a Volvo, így a tervezett 8000 darabos széria nagyon is bátor vállalás volt, ehhez képest a PV444-es 1958-ban bekövetkezett leváltásáig (amikor egy alapos modellfrissítéssel elkészült a PV544) közel 200 000 példányt értékesített a gyár. Arról nem szól a fáma, hogy kirúgták-e azt az embert, aki 25-szörösen (!) alulbecsülte a piaci igényt. Szerencsés kimenetelű, de attól még nagy melléfogás volt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!