Tulajdonképpen feleslegesen sok a hét darab villanymotor, amely a Ford Mustang Mach-E 1400 elnevezésű a Ford Performance és az RTR műhely együttműködésében megépített versenyautónál a kerekeket hajtja, azonban a villanymotoros hajtás népszerűsítése a cél, ehhez pedig sokféle versenysportba kóstolnak bele az autóval. Driftelésnél például a hátsó négy villanymotor kapja a hangsúlyt, azaz a legtöbb energiát a különösen gyors teljesítményleadású akkumulátortól, a negyedmérföldes gyorsulásnál pedig az első három villanymotor is hajt, hogy kihasználják a tapadást, de akár nagy sebességű oválpályán is helytáll a gép.
Egy teljesen üres karosszériát vették a versenyautó alapjául, majd azt egyedi technikával töltötték meg. Amíg az utcai változatban legfeljebb két villanymotor (tengelyenként egy-egy) lesz, addig itt elöl három, hátul négy hajtómotornak szorítottak helyet, az egymás mögé épített villanymotorok differenciálművön keresztül hajtják a kerekeket. Az 56,8 kWh kapacitású akkumulátort nikkel-mangán-kobalt cellákból állították össze.
A Ford Performance és az RTR műhely dolgozói mintegy 10 ezer munkaórát töltöttek az autó megépítésével, ezt az indokolja, hogy egyszerre különféle szakágak igényeinek megfelelő (vagy legalábbis minimális szereléssel-szoftver hangolással módosítható) versenyautót készítettek. Az autó a Ford Mustang GT4-es versenyautó Brembo fékrendszerét kapta, de természetesen elektromos fékezés is van, sokat dolgoztak a két rendszer összehangolásán, a hidraulikus kézifék megrántásakor pillanatra lekapcsolnak a hátsó villanymotorok, hogy csökkenjen a hidraulikus fék igénybevétele.
Természetesen szoftverből választható bevetés előtt, hogy milyen üzemmód szerint működjön a hajtás, ami lehet első-, hátsó- vagy összkerékhajtás, utóbbi esetben előre beállítható vagy menet közben is módosítható az előre-hátra jutó nyomaték mértéke. Az aerodinamikai csomagot pályaversenyzésre szabták, 257 km/órás tempónál 1 tonna leszorító-erőt termelnek a szárnyak. A Ford Mustang Mach-E 1400-as egyébként sokoldalúsága mellett még az organikus karbon tesztautója is, a motorháztető ebből az új anyagból készül, míg a karosszéria többi része még hagyományos, szénszál-erősítésű műanyagból áll össze.