Legutóbb tíz évvel ezelőtt volt hasonlóan népes újdonságdömpingje a Toyotának, azonban a válság közepén érkező modellek többsége már a feledés homályába merült, gondoljunk csak az iQ nevű városi autóra vagy az Urban Cruiser nevű szabadidő-autóra. Most teljesen más a piaci környezet, és az új modellek is más kalibert jelentenek, elég ha csak a legfontosabb újdonságok neveit felsoroljuk: Corolla, Camry, Supra, RAV4.
A személyautó-kínálat csúcsára érkezik a visszatérő Camry limuzin, amely az Avensist váltja. Csak hibrid hajtással és lépcsős hátú karosszériával árulják ezt a modellt, amelyből 400 példány jut hazánknak – a kombira vágyókat a Corolla illetve a RAV4 irányába terelik majd az értékesítők. A 10,5 millió Ft-os vételár a hasonló tudású dízelek szintjén van.
Nem csak a korábbinál sarkosabb megjelenésével hoz újat a RAV4-es szabadidő-autó, annál a gyár ígérete szerint visszatértek ahhoz a terepjáró-képességekhez, ami még az első generációt jellemezte negyed évszázaddal ezelőtt. Az új modellnél 95%-os hibrid-részarányt várnak, a sajtótájékoztatón jelentették be, hogy Király Viktor, a Toyota hibrid-nagykövete hamarosan egy ilyen autóba ül majd át az előző RAV4-esből.
A Corolla név rögtön három újdonságot jelent, a hagyományos lépcsős hátú mellett az ötajtós és a nyújtott tengelytávolságú Touring Sports nevű kombi is ezt használja. Ezúttal mindhárom változat választható lesz hibrid hajtással, sőt, a hagyományos hibrid mellé ezúttal egy nagy teljesítményű hibrid hajtást is kínálnak – amivel a nagy teljesítményű dízelek vásárlóit akarják meghódítani. Az ötajtós és a kombi kifejezetten az európai vásárlóknak készül, a vonalvezetés lendületesebb; az észak-amerikai piac számára készített lépcsős hátú orrán figyelhető meg a Supra orrát idéző púp.
Idén 990 példány jut a Supra kupéból kontinensünknek, a hazai forgalmazó még küzd azért, hogy 10 példány jusson nekünk. Noha a vételár még megállapítás alatt van – 20 millió Ft feletti összegre számíthatunk –, nem lesz gond az autók értékesítésével.
A hetedik újdonság ugyan jelen volt Budapesten, de nem leplezték le a Proace City nevű kompakt áruszállítót, hiszen azt hivatalosan csak április 30-án leplezik le Birminghamben – addig a már közreadott sajtófotók vannak. Az európai haszonjármű-piac 35%-át jelenti ez a kategória, ahol a PSA Csoport segítségével jelenik meg a Toyota, az év második felében indul az értékesítés, és várhatóan még az idén megérkeznek majd az első példányok.