Idén ünnepli hetvenedik évfordulóját a Land Rover márka, ennek örömére helyreállítják majd az első három, az 1948-as Amszterdami Autószalonon kiállított prototípus egyikét, amelyet 63 év után találtak meg – alig pár mérföldre a solihulli cégközponttól.
Nehezítette az autó történetének felgöngyölítését, hogy utoljára a hatvanas években volt rendszáma,húsz évet töltött egy walesi gazdaságban, ahol álló motorként használták, és akkor értékesítették – 1988-ban – amikor beállt a motorja. A megvásárlást követően több hónapig kutatták az autó történetét, és persze közben a Classic műhely szakemberei is felkészültek a felújításra.
Meg akarják őrizni az eredeti külsőt, hiszen azon még az 1948-ban felhordott zöld festék maradványai láthatóak, arról nem is beszélve, hogy maguk a karosszériaelemek is vastagabb lemezből készültek a későbbi sorozatgyártású példányoknál. A technikát akarják működőképessé tenni a gyári szakemberek, amit nehezít, hogy az előszériás autóban olyan alkatrészeket is használtak, amelyeket a sorozatgyártásra már lecseréltek. A korábbi tulajdonosok egyébként bármikor meglátogathatják majd a felújítás közben az autót, amelyet még a nyár előtt bemutatnak teljesen működőképes állapotban.
A Land Rover prototípus története:
1948 Balkormányos kialakítással építették meg, az adásvételi szerződésen szerepelt az Experimental, azaz kísérleti szó
1948 Az Engine Department csapata sorozatgyártású alkatrészekkel látta el és jobbkormányosra alakította
1955 Június 25-én forgalomba helyezik, SNX 910 a rendszáma
1961 Eladták egy handsworthi tulajdonosnak
1965 Sutton Coldfieldbe került
1967 Stratford-Upon-Avonba került
1968 Alvechurchbe került
1968 Walesben állómotorként használták
1988 Beállt a motor – birminghami tulajdonoshoz került
2016 Észrevették egy kertben, ahol a soha meg nem kezdett felújítására várt