A Toyota, a Nissan és a Honda nagyjából felével veszi vissza kínai termelését, a kedélyek lecsillapodása után ugyanis a vásárlók bojkottálják a japán autómárkákat a területi viszály miatt.
A Nissan megszünteti az éjszakai műszakot két személyautó-gyárában (Huadu és Zhengzhou), a Toyota és a Honda lerövidíti a műszakokat és lelassítja a futószalagok tempóját – állítja a Nikkei újság. A Nissan nem kívánta kommentálni az értesülést, a Honda szóvivője ellenőrzi a dolgot, a Toyota szerint meg a piaci igényeknek megfelelő ütemben termelnek – szeptemberben a Toyota eladásai 40 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. A Mazda nem kívánta elárulni, milyen ütemben termelnek a gyárai, a Suzuki állítása szerint a szeptember végén a kínai nemzeti ünnep miatt leállított gyártósor újra teljes kapacitással dolgozik.
A kínai-japán viszály nyertesei az egyéb külföldi márkák, a Hyundai (Hyundai és Kia) értékesítése 15 százalékkal növekedett szeptemberben, az Audi márka 20 százalékot nőtt, a BMW 55 százalékkal (!) növelte eladásait, a Mercedes 10 százalékot fejlődött.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!