Már régóta a sportos benzinmotoros változatok jelzője a GTI betűszó a Golf esetén, és már vagy harminc éve nagy teljesítményű dízeleket is kínálnak GTD néven. Még az idén a kereskedésekben lesz a harmadik sportos változat, a GTE – ami valójában egy takarékos modell.
Heinz-Jakob Neußer, a Golf fejlesztésért felelős mérnök árulta el ezt egy svédországi rendezvényen az újságíróknak, hogy a konnektorról tölthető hibrid változat – a TwinDrive tanulmány előlegezte meg – az ősszel kerül a szalonokba GTE néven. Ezzel arra utalnak, hogy nem csak takarékos, de fürge is lesz a hibrid.
A 150 lóerős 1,4 literes benzines turbómotor mellett egy 109 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor is behajt a 7 fokozatú DSG váltóba, a rendszerteljesítmény 204 lóerő, a rendszernyomaték 350 Nm. A 100 km/órás tempót 7,6 másodperc alatt éri el a Volkswagen Golf GTE, a csúcssebesség 217 km/óra. Mivel a szabványos mérési ciklus szerint 1,5 l/100 km a fogyasztás, a benzintartály méretét 40 literre csökkentették – de a gyár szerint előrelátó vezetéssel ezzel is 100 km-re tud majd eljutni a sofőr.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!