Közvetlen utód nélkül búcsúzott a Bentley kínálat csúcsáról a Mulsanne limuzin, ezt a hiányosságot most pótolják be az Bentayga szabadidő-autó Extended Wheelbase, azaz nyújtott tengelytávolságú karosszériájával. A formatervezők az ajtókat és a hátsó sárvédőket is módosították, hogy tökéletesen fussanak a vonalak a több irányban ívelt karosszérialemezeken, a 18 cm-es nyújtás egyébként teljes egészében a hátsó üléssor javát szolgálja. Egyedi a hűtőrácsbetét és a 22 colos felni is, a napfénytetőt hátrébb vitték, hogy a hátul ülők élvezhessék a természetes fényt.
A 18 cm-es nyújtással a szabadidő-autó hátsó része ugyanolyan tágas, mint a korábbi luxuslimuzin hátsó sora volt; a gyár úgy számol, az eladások 45%-át adja majd ez a modell. Nagy figyelmet fordítottak a hátsó ülésre, a 4 személyes belsőnél automatikusan szabályozott klímával rendelkeznek a fotelek, amelyek sokféle beállítási lehetőséggel alkalmazkodnak az utasok testalkatához. A masszázsfunkció 6 zónában elosztott 177 nyomáspontot jelent, és akár 3 óra hosszú program is választható. A 4 személyes belső mellett elérhető 3 személyes üléspaddal is a nyújtott karosszéria, és újdonság a 4+1 személyes utastér.
De nem csak az extra tér és a különleges hátsó ülés jelent újdonságot, mostantól kezdve választható a Bentley Diamond Illumination nevű extra, amely alulról megvilágított bőrkárpitot jelent, és a 0,07 mm vastag lemezből készített fém díszbetét – 24 millió -féle belső kialakítás létezik, az egyedi színeket beleszámolva trilliókban mérhető a lehetséges kombinációk száma. Alapáron kapja az összkerék-kormányzást a Bentayga EWB, így a fordulóköre (11,8 m átmérő) 75-kal kisebb a rövid változaténál. A piaci rajtnál csak az 550 LE/770 Nm teljesítményű V8-as biturbóval kínálják a nyújtott karosszériát, Európában (EU, Egyesült Királyság, Svájc, Norvégia, Törökország, Ukrajna) egyébként csak később lesz rendelhető ez a karosszéria.