Amíg a globális piacon a vásárlók elfordulnak a szedánoktól, a Mazda is leállt a 6-os gyártásával Japánban, Kínában még mindig van érdemi kereslet ilyen autókra. Az egyszerűség kedvéért a kínai partner Changan segítségével készül a Pekingi Autószalonon most leleplezett Mazda EZ-6, ami a Deepal SL03 átmárkázott változata.
Egész jól beillesztették a kínálatukba az autót a japánok formatervezői, a hatalmas méretű hűtőrács egy zárt panel, amelynek még az oldalán is világítás van. Az 5 ajtós karosszéria hossza 4921 mm, szélessége 1890 mm, magassága 1485 mm és 2900 mm a tengelytávolság – egy kicsit tehát nagyobb a kifutó Mazda6-osnál a Mazda EZ-6. Minimalista a belső tér kialakítása, középen 14,6 colos képátlójú érintőképernyőt helyeznek el. Az önvezető rendszer érdekessége a beszéddel vezérelhető parkolósegéd, amelyet akár az autó mellett állva is végezhet a sofőr.
Alapvetően villanyautó a Mazda EZ-6, de van hatótávnövelős változata is, a japánok még nem árulták el a pontos műszaki adatokat, de a kínai eredetiből 2-2 -féle változatot kínálnak. Az akkumulátoros-elektromos hajtás 58,89 kWh kapacitású akkumulátorral és 218 lóerős hátsó hajtómotorral, vagy 66,8 kWh kapacitású akkumulátorral és 258 lóerős hátsó hajtómotorral jön. A hatótávnövelő 1,5-ös szívómotor (95 LE), ami generátort hajt, a 18,99 kWh-s akkumulátorhoz 218 lóerős, a 28,39 kWh-s telephez 238 lóerős hátsó hajtómotor tartozik.
Amíg a Mazda EZ-6 az idei év második felében a kereskedésekben lesz, addig az Arata nevű szabadidő-autó szériaváltozata csak 2025-ben lesz elérhető. Erről nem sokat árultak el, de várhatóan a Deepal S7-es modell alapján valósítják meg, és várhatóan Mazda EZ-60 néven gyarapítja majd a kínai választékot.